Sunday, October 6, 2013

OYSTER yang dijual kilo di pasar dan OYSTER MUTIARA.

OYSTER yang dijual kilo di pasar dan OYSTER MUTIARA.

Anak dan ibu Oyster berjalan mencari makan di dalam lautan..kerang kulitnya terbuka dan tertutup berterusan..suatu hari..kata anak oyster: "ibu, ada sebutir pasir masuk ke dalam tubuhku..sungguh menyakitkan..tolonglah aku aku ibu".

jawab si ibu.."maafkan ibu nak,ibu tidak dapat bantu kamu..lakukanlah sesuatu yang boleh menghilangkan rasa sakitmu nak"

si anak terus menangis kesakitan..tanpa disedari airmatanya membaluti butir pasir..setiap hari si anak terus menangis dan makin banyak dan tebal airmatanya yg membaluti butir pasir itu sehingga rasa sakitnya hilang..

Oyster yang tidak pernah dimasuki butir pasir akan diasingkan dan ditimbang kilo dijual dipasar dengan harga murah untuk dijadikn makanan

Tetapi Oyster yang dimasuki butir pasir..dijual sebiji-sebiji dengan harga mencapai puluhan malah ratusan ribu dollar kerana butir pasir yang dibaluti airmata itu telah bertukar
menjadi MUTIARA yg sangat Indah dan Bernilai.

Bagi mereka yang merasakan susah,sakit, kecewa, penat dan lelah dalam perjuangan..anda seperti Oyster yg dimasukki butir pasir yg akhirnya bertukar menjadi MUTIARA yang mahal..
kejayaan pasti milik anda..

Tapi bagi yg tidak mahu merasakan kesakitan dan lelah dalam perjuangan.. anda sama seperti Oyster yang dijual timbang kilo di pasar..murah harganya.
-----------------------------------

No comments:

Post a Comment