Tuesday, May 20, 2014

Tips Untuk berjaya dalam perniagaan,

Untuk berjaya dalam perniagaan, kita perlu...
1. Tetapkan matlamat yang spesifik. Seeloknya sentiasa gambarkan dalam video minda kita. Main dan terus mainkan dalam kepala kita.
2. Cuba selesaikan masalah yang ada pada produk kita. Tingkatkan kualiti dan juga nilai.
3. Mulakan dengan modal seminima boleh. Sabar dan belajarlah dari situ. Lalui dan nikmatinya. Kembangkan perniagaan kita secara perlahan-lahan. Lebih baik laburkan didalam masa berbanding melabur pada modal yang banyak. Seeloknya jangan ambil pinjaman.
4. Lakukan ujian produk dan ujian pertambahan nilai perniagaan kita terhadap pasaran. Setiap langkah perlu dilakukan secara berhati-hati. Ambil satu langkah dalam satu-satu masa.
5. Kembangkan perniagaan kita menggunakan duit keuntungan perniagaan kita bukan dari duit pinjaman.
6. Hati-hati memilih orang yang akan membantu kita untuk mengembangkan perniagaan kita. Kadang-kadang staff kita akan membantu kita menjadi lebih berjaya dan adakalanya juga mereka akan menjatuhkan kita.
7. Gunakan financial leverage jika sangat-sangat memerlukan. Biasanya didalam perniagaan kita akan mengunakan overdraft sebagai cashflow perniagaan. Boleh gunakan ia asalkan menggunakan prinsip "asset to money" dan bukannya "money to money". Gunakanlah asalkan ia tidak membebankan kita sebaliknya boleh mengembangkan lagi perniagaan kita
#DSR
-------------------------------------------------------------------------
Renovation House Kitchen Cabinet & Wardrobe

"KEPAKARAN kami adalah dalam  
MEMBANTU anda menjadikan  kediaman&premis anda nampak  CANTIK MENARIK dengan  KUALITI yang BAGUS dan harga yang BERPATUTAN"

PROMOSI menjelang Hari Raya  2014!!
Hubungi segera 》0126656874 
Jadi follower page kami dengan "Like" page kami klik 》www.facebook.com/smbersatu

No comments:

Post a Comment