Wednesday, October 16, 2013
Doa Pagi Rabu Yang Ceria
Tuesday, October 15, 2013
[Lebih baik tinggalkan waris keluarga dalam keadaan kaya-raya]
Sunday, October 13, 2013
Good Money Running After Bad Money
Saturday, October 12, 2013
Positive Mental Attitude (PMA) atau Destructive Negative Attitude (DNA)
pilihan mereka. #DrAzizanOsman
Friday, October 11, 2013
Kenapa tidak berjaya lagi dari segi kewangan? - Mini Seminar Magnet Kekayaan & Kejayaan 2013
|
|
Its a Chicken-out's World!
P/S You talk to chicken, you ask chicken's opinion, you read chicken's FB, you learn from chicken, you will end up think, feel, walk, talk &
act like chicken. :)p.... Its a chicken-out's world! Kejayaan bukan milik mereka yang kechut bertindak!
Wednesday, October 9, 2013
Kemahuan dan Keinginan!!
Tuesday, October 8, 2013
Strategi Conversion - Tingkatkan sales cepat & mudah.
Sales adalah aktiviti transaksi atau pertukaran sesuatu untuk sesuatu.
Dalam bisnes, aktiviti sales berlaku apabila:
1) Pelanggan bagi duit kepada pemilik bisnes.
2) Pemilik bisnes bagi produk kepada pelanggan.
Untuk tingkatkan sales dengan mudah, perkara utama adalah memahami strategi conversion.
Conversion bermaksud:
1) Apabila 10 pelanggan datang ke kedai Facebook, berapa ramai yang akan buat pembelian?
2) Apabila 100 pelanggan masuk ke laman web, berapa ramai yang akan beli produk?
Bisnes-bisnes yang buat banyak duit fokusnya pada conversion. Dengan membaiki conversion, peluang mereka untuk close deal atau hasilkan jualan lebih tinggi.
Contoh-contoh strategi conversion adalah seperti berikut:
Logo Sosial
Logo sosial adalah logo yang dapat musnahkan ketakutan dalam diri pelanggan untuk beli produk.
Kajian membuktikan, apabila ada logo sosial yang ditampal dalam laman web, Facebook, blog dan sebagainya, keputusan pelanggan untuk membeli jadi lebih cepat.
Bahkan, pelanggan akan rasa selamat.
Contoh logo sosial adalah:
1) Jika kita menjual produk kesihatan atau kecantikan, kita boleh tampal logo KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia).
2) Jika kita menjual produk tudung, baju dan sebagainya, kita boleh tampal logo Poslaju.
3) Jika kita menjual servis fotografi, kita boleh gunakan logo jenama kamera yang kita guna (Nikon, Canon dan sebagainya).
Logo-logo sosial ini yang akan menambah keyakinan pelanggan dari sudut visual.
Logo Syarikat Penerbitan
Sekiranya produk kita pernah muncul dalam media-media atau penerbitan seperti:
1) Rancangan televisyen.
2) Majalah.
3) Akhbar.
… Maka kita boleh gunakan logo-logo mereka untuk ditampalkan dalam kedai online.
Berdasarkan kajian daripada pakar-pakar bisnes, logo-logo penerbitan ini sesuai diletakkan pada butang tindakan (Call-to-action).
Iaitu pada bahagian sebelum pelanggan klik "Beli Sekarang."
Letakkan logo syarikat penerbitan sebelum butang ini.
Monday, October 7, 2013
Bukan senang hendak senang. Bukan susah hendak susah
Bukan senang hendak senang. Bukan susah hendak susah. Semuanya atas pilihankita.
Apa yang kita pilih 5 tahun lepas, mengambarkan apa yang anda miliki sekarang. Jadi, apa yang anda gambarkan pada hari ini, ianya akan mencorak masa hadapan anda!
Sunday, October 6, 2013
OYSTER yang dijual kilo di pasar dan OYSTER MUTIARA.
OYSTER yang dijual kilo di pasar dan OYSTER MUTIARA.
Anak dan ibu Oyster berjalan mencari makan di dalam lautan..kerang kulitnya terbuka dan tertutup berterusan..suatu hari..kata anak oyster: "ibu, ada sebutir pasir masuk ke dalam tubuhku..sungguh menyakitkan..tolonglah aku aku ibu".
jawab si ibu.."maafkan ibu nak,ibu tidak dapat bantu kamu..lakukanlah sesuatu yang boleh menghilangkan rasa sakitmu nak"
si anak terus menangis kesakitan..tanpa disedari airmatanya membaluti butir pasir..setiap hari si anak terus menangis dan makin banyak dan tebal airmatanya yg membaluti butir pasir itu sehingga rasa sakitnya hilang..
Oyster yang tidak pernah dimasuki butir pasir akan diasingkan dan ditimbang kilo dijual dipasar dengan harga murah untuk dijadikn makanan
Tetapi Oyster yang dimasuki butir pasir..dijual sebiji-sebiji dengan harga mencapai puluhan malah ratusan ribu dollar kerana butir pasir yang dibaluti airmata itu telah bertukar
menjadi MUTIARA yg sangat Indah dan Bernilai.
Bagi mereka yang merasakan susah,sakit, kecewa, penat dan lelah dalam perjuangan..anda seperti Oyster yg dimasukki butir pasir yg akhirnya bertukar menjadi MUTIARA yang mahal..
kejayaan pasti milik anda..
Tapi bagi yg tidak mahu merasakan kesakitan dan lelah dalam perjuangan.. anda sama seperti Oyster yang dijual timbang kilo di pasar..murah harganya.
-----------------------------------